CRM – co to jest?

Systemy informatyczne stanowią podstawowe narzędzie w wielu firmach. Wiedza na temat tego, do czego służy CRM i co to jest, staje się coraz powszechniejsza, ale nadal wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z opłacalności wdrożenia tego rozwiązania w swojej organizacji. Tymczasem wsparcie, jakie oferuje oprogramowanie CRM w zakresie zarządzania relacjami z klientami, jest nieocenione i w znaczący sposób optymalizuje ten obszar funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dlatego w dalszej części artykułu wyjaśnimy między innymi: jakie jest zastosowanie systemu CRM, co może Ci zapewnić, a także podpowiemy, jaki CRM wybrać do swojej firmy.

Czym jest program CRM?

Zanim przejdziemy do przedstawienia zastosowań i zalet omawianego dziś programu, warto odpowiedzieć sobie na pytanie: system CRM – co to jest? Pierwszą wskazówkę dostarcza już rozwinięcie samej angielskiej nazwy tego rozwiązania  Customer Relationship Management, czyli zarządzanie kontaktami z klientem. Co należy rozumieć przez to pojęcie? Obejmuje ono wszystkie zagadnienia, takie jak procedury, ustalenia, zadania czy narzędzia, które są wykorzystywane w relacji z poszczególnymi kontrahentami. Zbiór informacji zawierający te ustalenia po zamieszczeniu w elektronicznej bazie danych odpowiedniego systemu informatycznego stanowi materializację doświadczenia firmy i pozwala zabezpieczyć się przed jego utratą, która mogłaby nastąpić np. w wyniku rotacji pracowników w danej organizacji.

Oprogramowaniem umożliwającym ujęcie biznesowej wiedzy o kliencie oraz zarządzanie relacją z nim jest właśnie system CRM. Za jego pomocą można efektywnie zautomatyzować i usprawnić procesy zachodzące między firmą a klientami. Oprogramowanie CRM wspomaga wszelkie działania prowadzone zarówno w obszarze pozyskiwania, jak i utrzymywania współprac z klientami. To podstawowe narzędzie ułatwiające pracę wielu działom organizacji, w tym:

  • działowi obsługi klienta,
  • działowi sprzedaży,
  • działowi marketingu.

Odpowiednio wdrożony CRM umożliwia zarządowi skuteczne sprawowanie kontroli nad tym, co dzieje się w przedsiębiorstwie pod względem relacji z klientami.

Jakie są funkcjonalności i możliwości systemu CRM?

Kiedy wiesz już, czym jest CRM, warto zapoznać się z funkcjonalnościami oferowanymi przez systemy tej klasy. W ogólnym ujęciu można stwierdzić, że podstawową rolą systemu CRM jest gromadzenie, przetwarzanie oraz analizowanie danych dotyczących klientów oraz ich interakcji z danym podmiotem. Za pomocą tego oprogramowania możesz m.in.:

  • monitorować historię kontaktów z klientami,
  • obsługiwać zamówienia oraz faktury,
  • planować kampanie marketingowe,
  • rejestrować zgłoszenia,
  • analizować wyniki sprzedażowe.

W obecnej rzeczywistości trudno prowadzić konkurencyjną firmę np. z branży bankowej, developerskiej, e-commerce czy produkcyjnej, jeśli nie zapadnie decyzja o wdrożeniu systemu CRM. Odpowiednie oprogramowanie tej klasy stanowi fundament sukcesu w obszarze zarządzania relacjami z klientem.

Korzyści z wdrożenia systemu CRM, czyli jak wznieść zarządzanie kontaktami z klientem na wyższym poziom?

Sprawnie wdrożony system CRM ma bardzo pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizacji. Pozwala na indywidualizację podejścia do klienta zarówno na etapie składania oferty, jak i w jego codziennej obsłudze. Istotny wzrost notuje również efektywność działań pracowników i skuteczność komunikacji między nimi. Narzędzia CRM umożliwiają zapobieganie sytuacjom, w których jakaś informacja nie dociera do kluczowego członka zespołu czy dochodzi do zagubienia ważnych dokumentów.

Omawiając korzyści, jakie przynosi system CRM oraz to, do czego służy, należy wspomnieć również o możliwości fachowej analizy sytuacji danego klienta. Dzięki temu można podjąć skuteczniejsze działania w kierunku jego zadowolenia oraz utwierdzić go w przekonaniu, że współpracuje z doświadczonymi i zaangażowanymi specjalistami.

Jakie oprogramowanie CRM wybrać?

Szeroki wybór systemów CRM dostępnych na rynku może sprawiać, że nie będziesz wiedzieć, na który z nich warto się zdecydować. Stając przed wyborem, jaki system zarządzania relacjami z klientem wybrać, musisz wziąć pod uwagę nie tylko określone funkcjonalności CRM, ale także jego dopasowanie do działalności firmy.

Z tego względu dobrą odpowiedzią na pytanie o to, jaki CRM wybrać, okazuje się system CRM PIVOTAL. Dlaczego warto zdecydować się właśnie na to rozwiązanie? Jest to innowacyjny system proponowany przez PIVOTAL POLSKA, czyli wiodącego dostawcę dedykowanych rozwiązań informatycznych na polskim rynku. Gwarantuje on wielopoziomowe wsparcie w zarządzaniu firmą i wieloma prowadzonymi w niej procesami, takimi jak m.in.:

  • proces sprzedaży produktów i usług,
  • procesy logistyczno-magazynowe,
  • rozliczenia transakcji.

CRM PIVOTAL to system opracowany w oparciu o najlepsze praktyki branżowe i jest dostosowany nie tylko do potrzeb różnych branż, ale także zmieniających się oczekiwań samych firm.

Nasz efektywny system CRM zapewnia użytkownikom liczne korzyści. Wśród nich znajdują się m.in.:

  • widok 360 stopni – rozwiązanie umożliwiające intuicyjne zapoznanie się z całościowym obrazem kontrahenta,
  • skuteczna komunikacja – CRM PIVOTAL w sprawny sposób łączy wiele kanałów komunikacji i stanowi cenne wsparcie w zakresie zarządzania zespołem, także w przypadku pracy zdalnej.
  • generowanie przejrzystych raportów – dzięki temu oprogramowaniu ocena ryzyka oraz wdrażanie strategii sprzedażowych odbywa się w oparciu o rzetelnie zebrane dane z różnych obszarów firmy,
  • automatyzacja procesów – funkcjonalności systemu CRM PIVOTAL pozwalają zautomatyzowanie wykonywania powtarzalnych i pracochłonnych zadań.

Wskazane benefity oraz szereg innych zalet, takich jak np. responsywny interface, sprawiają, że CRM PIVOTAL jest optymalnym wyborem dla wielu firm oraz instytucji.

Zapraszamy do kontaktu.


 

Błąd: Brak formularza kontaktowego.