Od tego roku klienci banków spółdzielczych SGB mogą założyć konto nie wychodząc z domu. Wystarczy smartfon, aplikacja SGB Mobile oraz selfie, które pozwoli zweryfikować dane klienta i gotowe.
Wprowadzenie tego rodzaju usługi to efekt pracy zespołu wdrożeniowego współpracującego z SGB-Bankiem. PIVOTAL POLSKA dostarczył Integrator danych odpowiadający za komunikację pomiędzy systemami oraz Platformę SGB, która wspiera centralną kartotekę klienta i obsługę wniosków.
Połączenie doświadczenia, prototypowanie i testowanie funkcjonalności najlepiej odpowiadających na potrzeby użytkowników pozwoliły na wdrożenie systemu, który odpowiada na aktualne potrzeby.
Zakładanie konta przy użyciu selfie jest zarówno łatwe, jak i komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne. Każdy z etapów procesu został zaprojektowany z myślą o potrzebach klientów w każdym z tych aspektów. Pierwszy krok to zdalna weryfikacja tożsamości. Aplikacja SGB Mobile zawiera zaawansowane algorytmy biometrycznego porównania danych z dowodu osobistego z gestami twarzy, nagranymi samodzielnie przez użytkownika. Umożliwiają one szybką i bezpieczną weryfikację danych klienta.
Kolejny krok to wypełnienie elektronicznego wniosku i podpisanie umowy dotyczącej korzystania z konta mobilnego. Wielomodułowy system Platforma SGB – opracowany we współpracy z firmą PIVOTAL POLSKA zawiera kartotekę klienta (Widok 360) i jest zintegrowany z wewnętrznymi i zewnętrznymi systemami banku. Pozwala to na łatwe przejście przez wymagane pola formularza. System weryfikuje dane wpisywane przez klienta w aplikacji mobilnej, generuje załączniki i zgody konieczne do uzupełnienia w procesie zakładania konta. Proces jest w pełni przyjazny, klient przechodzi sprawnie przez kolejne kroki.
Finalnie wystarczy, że zaakceptuje warunki umowy na prowadzenie rachunku bankowego przy pomocy kodu otrzymanego w wiadomości SMS. Klient oszczędza czas – nie musi wychodzić z domu do stacjonarnego oddziału banku ani generować i wypełniać tradycyjnych formularzy. Zastosowane technologie minimalizują wysiłek klientów i jednocześnie ryzyko. Dane gromadzone są w jednym miejscu, co pozwala pracownikom banku w łatwy sposób monitorować późniejsze działania klienta i szybko identyfikować potencjalne zagrożenia. Użytkownik konta na selfie zyskuje komfort przy zakupie i późniejszej obsłudze produktu, bezpieczeństwo danych i finansów oraz wsparcie unikalnej technologii Platformy SGB opracowanej wspólnie z PIVOTAL POLSKA.
Lockdown i związane z tym ograniczenie dostępu do tradycyjnych kanałów dystrybucji zmieniły podejście Klientów do zakupu produktów i usług finansowych. Kluczowe znaczenie zyskały kanały elektroniczne. Wiele dotychczas powszechnych aktywności w placówkach stacjonarnych musiało sprawnie i znacznej skali przenieść się do strefy digital. Szybko w analizach rynkowych i raportach branżowych nowa sytuacja i nowe wywołane przez nią zachowania Klientów zdefiniowane zostały jako nowe podejście postCOVID lub Klient postCovid. Co właściwie kryje się pod tym pojęciem?
Przede wszystkim konsument, który sprawnie i chętnie korzysta z bankowości cyfrowej. Nie tylko kupuje ale doświadcza produkty, usługi. Wymaga zrozumienia swoich indywidualnych, zróżnicowanych potrzeb i odpowiedzi na nie, najlepiej poprzez dostosowane, skrojone na miarę usługi lub produkty finansowe.
Banki i instytucje finansowe są traktowane podobnie do pozostałych firm dystrybuujących produkty lub usługi. Pozytywne doświadczenia Klientów, wielokanałowa obsługa, łatwe korzystanie z platforma zakupowych oraz oferty stale ulepszane pod kontem zmieniających się wymagań to droga do utrzymania Klienta postCOVID. Brak takiego podejścia może szybko doprowadzić do jego utraty. Klienci banków są gotowi na wielokrotną zmianę jeżeli podejście instytucji i oferta nie spełniają ich wymagań.
Więcej o Klientach postCOVID w artykule PIVOTAL POLSKA opublikowanym w BS-NET.pl Nowy klient postCOVID – wyzwania dla bankowości spółdzielczej – BS-NET.pl.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.